Robert Sanga

Robert Sanga

Wednesday, February 10, 2010

Møte med norsk natur

Møte med norsk natur
Av Robert Sanga Hualngo
07-02-2010
Jeg hadde en veldig spennende tid da jeg møtte norsk natur når jeg kom til Norge i mars, 2008. Det var første gang som jeg opplevde stor forskjell på klima mellom Asia og Skandinavia. Jeg bodde mange år i Burma og India. Begge landene har ikke så mye snø område. Men I Norge, er det mulig å se fjell og hav i samtidig.
Mange turister fra hele verden reiser til Norge. Mange av dem ønsker å se nordlyset og midnatts sol. Det er egentlig spesielle attraksjonene for turister. Noen liker å gå på fjell-tur og andre vil bare dra på kjøretur. Jeg synes at det er lurt å ta være seg selv på fjell og skogen tur.
Jeg har bodd i Norge for mer enn et og halvt år. Jeg har reiste til store byen som Molde, Ålesund, Oslo og Trondheim og små byen som Oppdal og Stjørdal. Det var koselig å se skogen og havet på vei til byene fra Kristiansund. Jeg kunne se naturen i alle byene jeg har vært i.
Jeg synes at norsk natur er veldig fin. Jeg mener at norske artister skriver gode sanger etter at de har møtt med den veldig fine naturen. Jeg hørte at mange artister fra andre land besøkte Norge å få friske og kreative tanker. Jeg vet at naturen kan hjelpe mennesker å få lyst til jobbe mer for fremtiden.
Vanligvis, mennesker koser seg inne i huset når det er mye snø. Men nordmenn gjør det ikke helen tiden. Både ungene og ungdom vil bare tenke å gå på ski tur. De snakker ikke mye om kjedelig vær men dårlige klær.
Jeg gleder meg veldig god med snø for første gang. Men jeg synes at det er ikke så morsomt å falte i snøen. Det er ikke lett å kontroll fra den type selv ulykke heller. I år er det mer snø enn andre år. Jeg håper at sola vil også skinne mer om sommeren. Jeg vet at det er koselig å gå på tur i pent vær.

No comments:

Post a Comment