Robert Sanga

Robert Sanga

Friday, April 2, 2010

Min Påske Ferie

Av Robert Sanga
Datert: 2-April-2010

Jeg liker å dra til Kirken disse dagene i påsken. Jeg vet at Jesus Kristus var korsfestet for vår synd og våknet opp igjen fra de døde. Jeg synes at det er mange måter å feire denne spesielle dagen på.

På Filippine ble noen mennesker også korsfeste til minne om Jesus Kristus. De kunne ikke gjenta akkurat det som skjedde for to tusen år siden. Men de kunne i det miste vise hvordan det var for andre mennesker. Jeg lester og så om det i aviser og på TV hvert år i lang tid.

I fjor, reiste jeg til Oslo sammen med vennene mine. Det var hyggelig å møte andre venner i en stor by. Det var godt å delta i Kirken i en større menighet også.

I år, reiste jeg ikke til andre steder, men jeg var i hjemme. Jeg kjøpte mye mat og nøt å spise hjemme. Jeg synes at det var koselig å ferie påske hjemme også. Jeg sov lenger enn noen andre dager fordi det var ferie.

Det er tradisjon å vise respekt for denne religiøse høytiden i hele verden. De fleste kontorer og butikker var stengt. Mange ønsker å gjøre noe spesielt i ferie dagene.

Jeg vet at de fleste nordmenn liker å slapper av eller dra på skitur på fjellet. Det var interessant å se på TV om hvordan folk tilbrakte ferien. På den måten har jeg også en god ferie hjemme.

No comments:

Post a Comment